2016-12-30

Vertrouwenspersoon

IJsvereniging Hattem is een gezellige vereniging waar iedereen met plezier actief kan schaatsen of skeeleren of als vrijwilliger de vereniging kan ondersteunen. Helaas valt grensoverschrijdend gedrag niet altijd te voorkomen. Als vereniging tolereren wij dit gedrag niet. Daarom hebben wij de functie van VertrouwensContactPersoon (VCP) ingesteld.

Als jij als lid toch te maken hebt gekregen met grensoverschrijdend gedrag, zoals (seksuele) intimidate, machtsmisbruik, pesten, agressie, geweld of discriminatie, dan kun je contact opnemen met onze VCP. Ook bij het signaleren van ontoelaatbare situaties, als je vermoedens in die richting hebt, of als je zelf ergens van beschuldigd wordt, dan kan je terecht bij de VCP.

De VCP is er alleen voor jou. Je kan de VCP benaderen via de telefoon, via whatsapp of via mail. De vertrouwenscontactpersoon luistert naar je, helpt je je verhaal op een rij te zetten en weet waar je terecht kan. Daarbij wordt alles wat jij verteld strikt vertrouwelijk gehouden. Samen met jou wordt gekeken naar de beste vervolgstappen en als jij niet wilt dat de VCP vervolgstappen zet of iets met jouw verhaal doet, dan gebeurt dat niet.

Naast de eigen VCP heb jij de mogelijkheid om er voor te kiezen contact op te nemen met één van de drie externe VCP’s. Ook kun je altijd en anoniem contact opnemen met het Centrum voor veilige sport Nederland 0900-2025590 of www.centrumveiligesport.nl.

VCP IJsvereniging Hattem:

Bé Dekker – vertrouwenspersoon@ijsvereniginghattem.nl – (06) 28 03 65 63

Externe VCP’s:

1. Gradus van Laar, oud-politiefunctionaris – vcp@sportkoepelhattem.nl – 06-50 95 22 61
  2. Liesbeth Rischen, oud-docent – vcp@sportkoepelhattem.nl – 06-53 80 17 54
  3. Roel Rischen, oud-huisarts – vcp@sportkoepelhattem.nl – 06-53 73 89 63

VCP’s zijn niet aanspreekbaar over onderwerpen als verschil van inzicht over technisch of bestuurlijk beleid, besluiten van het bestuur of de Algemene Ledenvergadering e.d.