2016-12-30

2020-06-03 Nieuwe verlichting ijsbaan

Nieuwe verlichting ijsbaan – 3 juni 2020

De bestaande LED-verlichting op de ijsbaan is vervangen door nieuwe armaturen. De verlichting die bij de aanleg van het terrein is gebruikt bleek onvoldoende om de veiligheid van de gebruikers van de ijsbaan te waarborgen.

De ijsvereniging was met de gemeente Hattem overeengekomen dat de lichtsterkte hetzelfde zou zijn als op de oude locatie. Dit bleek niet het geval. Zowel het bestuur als de ijsmeesters zijn content met de nieuwe verlichting. “Nu is er ‘s avonds voldoende licht om goed te kunnen schaatsen of skeeleren. De nieuwe verlichting biedt het terrein nog meer mogelijkheden om activiteiten te organiseren in de avonduren. De oude verlichting is prima voor een park, maar niet geschikt om verantwoord te sporten”.

De ijsvereniging is inmiddels gestart met skeelerlessen voor de jeugd. Vanwege de grote belangstelling zijn er extra skeelerlessen ingepland.