2016-12-30

2019-09-18 IJsvereniging timmert aan de weg

IJsclub Hattem timmert letterlijk en figuurlijk aan de “weg” – 18 september 2019

De fundering ligt, en dat betekent dat er gebouwd kan worden. Gebouwd aan het clubgebouw van de IJsvereniging Hattem maar ook aan het oprichten van de Skeelervereniging Hattem en het organiseren van skeelertrainingen vanaf het seizoen 2020.

Een enthousiaste groep vrijwilligers van de ijsvereniging is op dit moment druk bezig met het demonteren van het clubgebouw op de oude locatie aan de Hof van Blom. Inmiddels is dit in een zeer vergevorderd stadium. Het afgelopen tijd is het ontmantelen voorspoedig gegaan en de groep overweegt het overzetten zelf te kunnen uitvoeren met toevoeging van enkele professionele krachten. De fundering en vloer voor het clubhuis is reeds aangebracht op de nieuwe locatie aan de Gelderse dijk.

Vooruitlopend op de skeelertrainingen van volgend seizoen neemt de IJsclub Hattem actief deel aan de NOC*NSF Nationale Sportweek van 20 t/m 29 september 2019. Op maandag 23 september krijgen de leerlingen van groep 7 en 8 op de Bleek skeelerclinics verzorgd door leerlingen van de Landstede in Zwolle. In De Marke gaan de basisschoolleerlingen uit de groepen 3 en 4 aan de slag op door de ijsclub beschikbare gestelde schaatsplanken.

Daarnaast heeft de IJsvereniging, door de enthousiaste reacties op de skeelerclinics in juli dit jaar, besloten om in de sportweek op woensdag 25 september wederom een clinic te organiseren. Deelname is gratis en skeelers en beschermingsmateriaal zijn beschikbaar (helm verplicht!). Onder begeleiding van ervaren instructeurs wordt van 14.30 tot 16.30 uur training gegeven. De groep wordt op basis van niveau opgedeeld. Verzoek is om tijdig aanwezig te zijn in verband met de tijd die het aantrekken van materiaal in beslag neemt.

Demontage ijsbaan gebouw Hof van Blom